Сторінки

четвер, 31 березня 2016 р.

Методична розробка



Кожний урок повинен мати чітку цільову настанову, як для майстра та і для учнів, яка визначає, що нового додається до практичних знань і умінь учнів, з чим вони будуть лише ознайомлені, що буде відпрацьовано ґрунтовно.
        Постійність і однорідність складу учнів дає змогу  орієнтуватися на загальний рівень групи, визначати загальні підходи до побудови навчального процесу і забезпечувати фронтальне просування всіх учнів групи в оволодінні професією.

        Наявність і послідовність структурних елементів в уроці можуть бути найрізноманітнішими залежно від змісту і місця уроку в навчальному процесі. Наприклад, вступний інструктаж, як елемент зовнішньої структури уроку містить такі елементи його дидактичної структури: цільову настанову, актуалізацію знань і досвіду учнів, формування орієнтації основи їх дій.
        Змістом діяльності майстра під час цільової настанови є повідомлення теми уроку, роз’яснення його мети, демонстрування зразків, наочних посібників тощо. Діяльністю учнів на даному етапі є сприймання пояснень майстра, демонстрацій трудових прийомів, запитання до майстра, відповіді на його запитання.
          Вступний інструктаж передбачає показ і пояснення прийомів, способів, які заплановані на уроці діяльності учнів; роз’яснення способів контроль та самоконтролю, організації праці,  правил безпеки виконання роботи.
        Під час вступного інструктажу пояснення і показ поєднуються. Зміст інструктажу визначається темою уроку.
        Під час проведення вступного інструктажу найефективнішим є активне пригадування, на яке майстер орієнтує учнів за допомогою навідних запитань, підказок, нагадувань. Тоді і пам’яті учнів відновлюється й систематизується матеріал з спец. предметів.
        При вивченні операцій важливе значення має кваліфіковано і методично показати прийоми, якими мусить оволодіти учень. Якщо таких прийомів багато то учні мають їх відтворити і пояснити за змістом інструкційної картки. Майстер наводить типові помилки учнів, вказує їх причини  засоби їх попередження. Окремої уваги потребує пояснення правил техніки безпеки.
        Вступний інструктаж завершується закріпленням і перевіркою засвоєння учнями навчального матеріалу.
       Поточне інструктування учнів майстер проводить переважно індивідуально, у формі цільових обходів їх робочих місць. Такі обходи мають на меті перевірку правильності виконання прийомів, користування інструкційними картами, дотримання техніки безпеки тощо.
        Заключний інструктаж – це активна бесіда,  основним змістом якої є аналіз навчальної роботи, проведеної за день.
        Майстер аналізує як пройшло заняття, яких навчальних результатів досягла групу та окремі учні, вказує на помилки, тощо.
        Заключний етап роботи треба будувати так щоб учні засвоїли на ньому, щось нове, закріпили свої знання і збагатили досвід.
       Під час оцінювання робіт виходять насамперед з їх якості і термінів виконання. Виставлені учням оцінки майстер обов’язково аргументує.

       Підводячи підсумки уроку, можна запропонувати учням домашнє завдання на повторення матеріалу із спец. технології пов’язаного з темою наступного заняття.
Файл скачати можна тут: http://www.ex.ua/edit_storage/121537682538

Немає коментарів:

Дописати коментар